Her er Deichmans 10 best bevarte hemmeligheter

Les mer på Deichmanskes blogg: http://blogg.deichman.no/litteratur/2015/06/23/skyggelitteratur-de-10-beste-hemmelighetene/ Topp 10-listen presenteres på Sukkerbiten i Bjørvika, Oslo, torsdag 25. juni kl.17.00. – Bestselgerne går ofte av seg selv…

vidar_kvalshaug_2
  • Les mer på Deichmanskes blogg: http://blogg.deichman.no/litteratur/2015/06/23/skyggelitteratur-de-10-beste-hemmelighetene/

– Bestselgerne går ofte av seg selv og de kjente, populære forfatterskapene trenger vi ikke jobbe så hardt med. Underskogen, derimot, trenger bibliotekenes kjærlighet og oppmerksomhet. Vi har et stort ansvar for å stille ut og prøve å snakke inn bøkene og forfatterskapene som ofte havner i skyggen, sier Cathrine Strøm.

– Jeg føler indre jubel hvis en låner går ut av biblioteket med to-tre mindre kjente og gode forfattere. Vi har fått ganske mange skoleelever til å låne en av forfatterne på vår liste i det siste, sier Vidar Kvalshaug.

Torsdag får du listen over de ti beste hemmelighetene fra vår tid. Det blir gjennomgang fra tiendeplassen og til «vinneren», og du kan låne bøker på stedet. Fra fredag av står det utstillinger med forfatterskapene på både hovedbiblioteket og Grünerløkka filial.