Kunstnernettverket på Arendalsuka

Kunstnernettverkets kulturdebatt "Alt kan kopieres" på torsdag og arrangementet «Kollisjon!» på ARTendal fredag.   Under Arendalsuka legger Kunstnernettverket frem sitt nye politiske program, se http://www.kunstnernettverket.no/…

arendalsuka2015

Kunstnernettverket samler 19 landsomfattende organisasjoner som representerer skapende og utøvende kunstnere i Norge. Samlet har disse forbundene om lag 25 000 medlemmer. Nettverket er et forum for landets kunstnerorganisasjoner, og et sted hvor kunstorganisasjonene kan søke alliansepartnere i ulike saker.

Kunstnernettverket arbeider med kunstnerpolitikk, med spesiell vekt på kunstneres inntektsforhold, sosiale rettigheter, stipend, vederlag og opphavsrett. Nettverket ble etablert i
2011.