Uroens bokhandel åpner igjen – i Lisboa

Les mer om Uroens bokhandel her: http://www.forfatterforeningen.no/artikkel/bokstuntet-uroens-bokhandel#.U7KXC_l_tIk Og enda mer her: http://www.forfatterforeningen.no/artikkel/i-ko-pessoa#.U7KXDfl_tIk Mannen bak Uroens bokhandel, Aschehoug-redaktør Christian Kjelstrup, åpner filialen i Lisboa onsdag morgen. Han…

10505160_1445837292337645_7586471698348558572_o
  • Les mer om Uroens bokhandel her: http://www.forfatterforeningen.no/artikkel/bokstuntet-uroens-bokhandel#.U7KXC_l_tIk
  • Og enda mer her: http://www.forfatterforeningen.no/artikkel/i-ko-pessoa#.U7KXDfl_tIk

Mannen bak Uroens bokhandel, Aschehoug-redaktør Christian Kjelstrup, åpner filialen i Lisboa onsdag morgen. Han skal også være æresgjest under en internasjonal Pessoa-konferanse.

Kjelstrup får også æren av å få overnatte i Pessoas seng i leilighetsmuseet. Overnattingen innebærer at Kjelstrup må produsere noe skriftlig; et dikt eller en rapport om hva han har drømt.

Søndag runder han av med et større Pessoa-arrangement. Dit kommer verdens fremste Pessoa-ekspert, Jeronimo Pizarro. Han og Kjelstrup skal samtale om "Uroens bok", to av Portugals aller fremste skuespillere skal lese fra boken, og landets fremste fadoartister kommer for synge fado basert på Pessoas tekster.

• Her er Uroens bokhandels portugisiske FB-side: https://www.facebook.com/games/?app_id=320528941393723&fbs=502#!/livrariadodesassossego?ref_type=bookmark