Bladcentralen åpner for alle forlag

bladcentralen

– Beslutningen er basert på en helhetlig og fremtidsrettet vurdering, der eierne ønsker at Bladcentralen fortsatt skal videreutvikles og fremstå som en attraktiv, kostnadseffektiv og lønnsom samarbeidspartner for kunder og leverandører, sier adm. direktør Pål Bergdahl i en pressemelding.

– Vi ser frem til å videreutvikle og effektivisere våre allerede gode systemer, men vil naturlig nok trenge noe tid til å forberede og tilpasse åpningen. Den totale løsningen vil komme på plass så raskt det er praktisk mulig, forhåpentligvis innen utgangen av første kvartal 2015, sier Bergdahl.

Tidligere har kun blader og bøker fra Egmont Publishing, Aller Media, Cappelen Damm, Schibsted Forlag, Bestselgerforlaget og Bonnier Holding Norway fått innpass i de 3.800 dagligvarebutikkene, 800 kioskene og 1.000 bensinstasjonene Bladcentralen leverer til.

OM BC:
Bladcentralen distribuerer og markedsfører lesestoff i Norge gjennom 5500 forhandlere. Det leveres nye utgivelser 3 ganger i uken til alle forhandlerne. Omsetningen i 2013 var 1,9 milliarder kroner. Kontor og produksjonsanlegg er i Stamveien1 i Nittedal. Bladcentralen leverer til butikker innen dagligvare-, kiosk- og bensinmarkedet. Sortimentet består av godt kjente merkevarer i Norge som; Se og Hør, Hjemmet, Her og Nå, Norsk Ukeblad,
Allers, Vi Menn og KK. Bladcentralen eies av forlagene; Egmont Publishing AS, Aller Media AS, Cappelen Damm AS, Schibsted Forlag AS, Bestselgerforlaget AS, Bonnier Holding Norway AS.