Arrangementer

Forfatterforeningen avholder flere arrangementer årlig. De fleste er for DnFs medlemmer.

Årsmøtet

Forfatterforeningens årsmøte avholdes en helg i mars og er foreningens «generalforsamling». Årsmøtet er DnFs høyest «organ»

I tillegg til vanlige årsmøtesaker er det utdeling av Forfatterforeningens Ytringsfrihetspris og Tarjei Vesaas’ Debutantpris.

Medlemsmøtet

Medlemsmøte avholdes hvert år i november (på en lørdag) . Møtet består gjerne av foredrag og panelsamtale(r), samt informasjon og evt diskusjon rundt litteraturpolitiske temaer.

Senere samme kveld arrangeres det festmiddag.

Møte for nye medlemmer

Møte for nye medlemmer avholdes kvelden medlemsmøte. Dette arrangementet gir nye medlemmer muligheten til å bli bedre kjent med foreningen. Her får man en intro om foreningens historie, avtaleverket og aktuelle litteraturpolitiske saker. Samtidig er det også en sosial møteplass hvor man får muligheten til å skaffe seg et nettverk.

Debutanttreffet

Debutanttreffet har lange tradisjoner og arrangeres i forkant av Litteraturhusets debutantdager i desember. Her inviteres årets debutanter til en hyggelig samling, og får sjansen til å møte hverandre, representanter for DnFs styre, noen av foreningens medlemmer og de ansatte i administrasjonen. Debutantene gir gjerne korte presentasjoner av bøkene sine og en etablert forfatter forteller om sin debut.