Aftenposten: Thorhild Widvey blir kulturminister

thorhild_widvey

Widvey (57) var olje- og energiminister i Bondeviks andre regjering fra 2004-2005. Hun har vært medlem av Høyres sentralstyre siden 2008 og hatt en rekke styreverv i næringsliv og idrett. Widvey var stortingsrepresentant fra Rogaland i perioden 1989 til 1997. Hun satt da i Stortingets sosialkomité og deretter i samferdselskomiteen. Aftenpostens spekulasjon er ikke bekreftet, og Widvey har ikke besvart avisens henvendelse. Widvey kom inn i rikspolitikken sammen med Erna Solberg og Kristin Clemet, og de tre dannet et uformelt nettverk for å styrke hverandre. I 1992 var hun nestleder i Europa-bevegelsen.