All Hallows Les

poe-l

Legg din skumleste bok i den mørkeste krok! Bli en bok-katt på Halloweens natt! All Hallows Read er et iniativ fra forfatter og illustratør Neil Gaiman. Gjennom bloggen sin, oppfordrer han folk om å legge fra seg sine skumleste bøker for andre å finne. Han relaterer dette til World Book Day, som igjen går tilbake til  Don Quixotes Dag/Cervantes bursdag/St Georges Dag i Spania. Dette er vår sjanse til å ta eiendom over en ny tradisjon: All Hallows Les. Finn fram Nikolaj Frobenius’ Jeg skal vise dere frykten, Johan Harstads Darlah, Gaute Heivolls Før jeg brenner ned, Steffen Sørums Dødsengler, eller Hilde Hagerups Spøkelsene på Frostøy og bekjemp mørketiden med dens eget våpen! For en internasjonal tilnærming viser vi til The Guardians Halloweenliste