Alt om helgens årsmøte

• Klar for vårens vakreste eventyr? Vi snakker selvsagt om årsmøtet i Den norske Forfatterforening. • I år finner møtet sted på Radisson Blu Hotel…

Radisson Blu Hotel Nydalen_0

• I år finner møtet sted på Radisson Blu Hotel Nydalen.

• Her finner du alt du trenger å vite om årets forfattersamling:

1) Hvordan finner jeg frem?

Årsmøtet blir holdt på et nytt hotell: Radisson Blu Hotel Nydalen. For dem som ikke er kjent i Oslo: Nydalen ligger noen t-banestopp utenfor sentrum og huser, i tillegg til mange nye boligkomplekser, en rekke mediebedrifter og forlag. Hotellet ligger ett minutts gange fra T-banen, som har gode forbindelser ned til sentrum.

T-banebeskrivelse: Hvis du er ukjent i Oslo, bør du velge VESTGÅENDE perrong på Jernbanetorget/Stortinget/Nationaltheatret. Linje 4 (Ringen) og 5 (Storo) bringer deg til Nydalen. Du kan også ta linje 6, men pass da på at det står Ringen (og ikke Bekkestua) på skiltet.

Hvis du kommer i bil, følger du Ring 3 (Ringveien) og tar av til Nydalen ved Storokrysset.

Finne Nydalen på kartet? Gå til http://maps.google.com/ og skriv «Nydalen, Oslo» i søkefeltet.

2) Hva skjer?

Årsmøtet åpner med åpningstale og formalia. Etter lunsj kan de forfatterne som har meldt seg på «speed dating» møte en gruppe bokhandlere (det vil si: presentere boken sin etter beste evne). Lørdag blir det også forfatterforedrag og forfatterklubbmøter. Søndag behandles innsendte forslag, forslag til handlingsprogram og budsjett. Etter lunsj utdeles Tarjei Vesaas Debutantpris og Ytringsfrihetsprisen før det blir valg. For en grundigere presentasjon av programmet – og bakgrunnsmaterialet – henvises det til årsmøtebrosjyren som er sendt ut til alle medlemmene.

3) Hvem skal velges?

Anne Oterholm takker av som leder. Valgkomiteen har innstilt nåværende nestleder Sigmund Løvåsen som ny leder. Sigmund kan du møte her:

Her er valgkomiteens innstilling til nytt styre:

Her er valgkomiteens innstilling til nytt Litterært råd:

4) Hvem kommer?

Mange! I Mette Karlsviks serie møter du seks av dem:
Marte Huke: http://www.forfatterforeningen.no/v2/content/hvorfor-melde-seg-p%C3%A5-dnfs-rsm%C3%B8te-1
Hilde Myklebust: http://www.forfatterforeningen.no/v2/content/kvifor-melde-seg-p%C3%A5-dnfs-rsm%C3%B8te-2
Hildegunn Dale: http://www.forfatterforeningen.no/v2/content/kvifor-melde-seg-p%C3%A5-dnfs-rsm%C3%B8te-3-0
Sigbjørn Skåden: http://www.forfatterforeningen.no/v2/content/hvorfor-melde-seg-p%C3%A5-dnfs-rsm%C3%B8te-4
Tom Lotheringston: http://www.forfatterforeningen.no/v2/content/hvorfor-fort-melde-seg-p%C3%A5-dnfs-rsm%C3%B8te-5
Marit Kaldhol: http://www.forfatterforeningen.no/v2/content/kvifor-melde-seg-p%C3%A5-dnfs-rsm%C3%B8te-6