Berdahl gjenvalgt som styreleder i Forleggerforeningen

Den norske Forleggerforening er de norske forlags bransjeorganisasjon og ble dannet i 1895. Forleggerforeningen, som den også kalles, har medlemmer fra alle de store, norske forlagene. Under deres årlige generalforsamling før helgen ble Oktober-sjef Geir Berdahl (bildet) gjenvalgt som styreleder. Tom Harald Jenssen fra Cappelen Damm er gjenvalgt som nestleder. Her er resten av det nye styret: Anne Gaathaug, ny – var tidligere 2. vara (Kagge Forlag), Tine Kjær, gjenvalgt (Piratforlaget), Geir Mork, gjenvalgt (Gyldendal), Mads Nygaard, gjenvalgt (Aschehoug), Vebjørn Rogne, gjenvalgt (Schibsted), Anja C. Schroth, ny – var tidligere 1. vara (Ganesa), Bjørn Smith-Simonsen, gjenvalgt (Pax), Gunnar Totland, gjenvalgt (Bokvennen m.fl.). Som ny 1. vara til styret ble Tom Skovdahl (Det Norske Samlaget) valgt. Øyvind Wigestrand (Wigestrand Forlag) ble valgt som ny 2. vara.