Bokhandel for små og mellomstore forfattere

Små og mellomstore forfattere loves bedre eksponering i en ny type bokhandel som åpner i Vestby i dag. «Read Entertainment» åpner 600 kvadratmeter med et helt spesielt konsept, skriver Aftenposten. Nyheter og bestselgere er på plass, men det er særlig små, mellomstore og eldre titler som får hovedfokus. Bokhandelen tar sikte på å selge bøkene inntil 70 prosent under opprinnelig pris. Og det spesielle med konseptet? De forlagene som betaler for hylleplass, får den beste eksponeringen av bøkene sine. Over 20 forlag har ifølge Aftenposten betalt seg inn, men de tre store – Gyldendal, Cappelen Damm og Aschehoug – har takket nei. Å betale for eksponering og hylleplass i butikkene, slik småforlagene gjør, er uaktuelt for de tre store forlagene. Read Entertaintment er medlem av Bokhandlerforeningen.