Debutantstipend til Christelle Ravneberget

christelle_ravneberget

Ravneberget debuterte i høst med en rå og energisk roman om kjærlighet ute av kontroll. "Jeg gidder ikke leve uten deg" er en bok uten filter, hensynsløs ærlig og samtidig fylt av lengsel, sårhet – og sentimentalitet. Fortellingen er beslektet med en rockelåt: røff, rytmisk, lett tilgjengelig og full av trøkk! Romanen inneholder et rush av en kjærlighetshistorie, en svart kjærlighetshistorie med en god porsjon galgenhumor.

Ravneberget har skrevet en heftig, uhøytidelig og sår debutroman. Det er en sjelden kunst å mestre det morsomme, svarte og smertelige på én og samme gang.

Aschehougs debutantstipend går til norske skjønnlitterære debutanter etter innstilling fra forlagets redaksjon for norsk skjønnlitteratur og forlagets ledelse. Prisen er på kr 30 000,–