Den norske Forfatterforening søker kontorleder

DnF logo

Den norske Forfatterforening søker kontorleder. Vår nye kontorleder bør ha erfaring fra kontordrift og administrativt arbeid. Vi søker en serviceinnstilt, nøyaktig og ryddig person som er vant til å jobbe selvstendig, har sans for tallbehandling og grunnleggende regnskapsforståelse. God beherskelse av norsk og engelsk, skriftlig og muntlig, er et krav. Kjennskap til tysk er en fordel.

Arbeidsområdet er variert og omfatter bl.a. daglig kontordrift, hovedansvar for planlegging og gjennomføring av møter og arrangement, kontakt med medlemmer, sekretærarbeid for styret og Det litterære Råd, og dessuten koordinering av arbeid knyttet til Statens kunstnerstipend og stipendkomiteen for skjønnlitterære forfattere. Det er også en fordel med kjennskap til enkel nettsideredigering.

Kontortiden er kl. 09.00 – 15.00. Det må påregnes noe arbeid på kvelder og i helger, særlig i forbindelse med møter og arrangement. Vi holder stengt mellom jul og nyttår og i hele påskeuken. Kontoret er sommerstengt i hele juli måned. Lønn etter avtale.

Skriftlig søknad sendes til Den norske Forfatterforening, Postboks 327 Sentrum, 0103 Oslo. Søknadsfrist: 3. mai. Tiltredelse: 1. august 2012.