ENDRET OPPSTARTSTID ÅRSMØTET

Kjære påmeldte og inviterte til Den norske Forfatterforenings årsmøte 23.- 24.mars. Møtestart lørdag vil bli forskjøvet med en time. Klokka 11.00-12.00 lørdag 23. mars finner…

bristol

Møtestart lørdag vil bli forskjøvet med en time.

Klokka 11.00-12.00 lørdag 23. mars finner det sted en markering til støtte for kunstnerisk frihet foran Stortinget. Markeringen er initiert av Unge Kunstneres Samfund, og støttes av en rekke kunstnerorganisasjoner, andre organisasjoner og forbund, inkludert DnF.  Markeringen foran Stortinget er uttrykk for en bekymring for at den kritiske mottakelsen av teaterstykket «Ways of seeing» vil kunne bidra til å begrense den kunstneriske ytringsfriheten, og er en reaksjon på sentrale politikeres kritiske omtale av teaterstykket og at det overhodet ble reist siktelse mot teaterdirektøren og skuespillerne i «Ways of seeing.» Markeringen vil foregå foran Stortinget mellom klokka 11 og 12. Det vil bli holdt appeller, blant annet av Hege Newth i Norsk Pen. Du finner mer informasjon på våre nettsider.
Oppmøte er selvfølgelig frivillig.

Styret har diskutert hvorvidt det er praktisk mulig å forskyve årsmøtestart med en time, og konstatert at det lar seg gjøre. Arbeidet for ytringsfrihet er hvert år et viktig punkt i Forfatterforeningens handlingsprogram. Paragraf 2 i vedtektene våre sier eksplisitt at DnF skal arbeide for å verne om forfatteres ytringsfrihet. For styret er det naturlig å legge til rette for at medlemmer som ønsker det kan delta i denne markeringen sammen med dramatikere, visuelle kunstnere, skuespillere, dansekunstnere, regissører osv.

Det handler om å stå sammen for å verne om vår alles rett til å ytre oss fritt gjennom arbeidet vårt.

Her er forslag til ny forretningsorden:
Møtet holdes:
Lørdag 23. mars fra kl. 12.00 til ca. kl. 17.00
Vi begynner med
Lunsj kl. 12.00-12.45, Årsmøtet starter presis klokken 12.45!
Kaffe kl. 16.15
Middag kl. 19.30

Søndag 24. mars går som lagt frem i årsmøtepapirene, fra kl. 10.30 til ca. kl. 16.00,
med lunsj klokken 12.30.

Velkommen til Årsmøte! Og som vanlig er det mange viktige saker på dagsorden.