Foreslå kandidater til Ytringsfrihetsprisen!

De som sitter i Internasjonalt Utvalg er (fra venstre) Victoria Bø (leder), Øivind Hånes, Benedicte Meyer Kroneberg, Dong He, Soudabeh Alishani, Rune Steen. Øystein Hauge sitter også i IU.

Forfatterforeningen deler hvert år ut Ytringsfrihetsprisen på årsmøtet i mars. Prisen er på 200 000 kroner og skal gå til en norsk eller utenlandsk forfatter som har utmerket seg i arbeidet for ytringsfrihet og toleranse i videste forstand.

DnFs Internasjonale Utvalg innstiller kandidater til prisen og er nå i gang med å diskutere mulige kandidater for 2019.

Send oss gjerne ditt forslag og med inntil en halv sides en begrunnelse om hvorfor akkurat denne kandidaten fortjener Ytringsfrihetsprisen 2019. Forslag sendes til post@forfatterforeningen.no

Du kan lese mer om Ytringsfrihetsprisen og tidligere prisvinnere her: https://www.forfatterforeningen.no/kategori-internasjonalt-arbeid-og-ytringsfrihet/internasjonalt-arbeid-og-ytringsfrihet