Forfattermøte med kulturministeren

xxx

Styreleder Heidi Marie Kriznik og generalsekretær Mette Møller takker kulturminister Trine Skei Grande for at vi fikk legge fram Forfatterforeningens saker, de sakene Forfatterforeningen arbeider med nå, og vil være opptatt av i tida framover.

Blant sakene som Kriznik og Møller drøftet med Trine Skei Grande, var oppnevningsretten, fullføring av lønnsreformen, internasjonalt engasjement og Frankfurt 2019.

– Vi setter stor pris på å ha en kulturminister som fremmer litteraturen, leserne og forfatterne, sier Heidi Marie Kriznik.

DnF hadde møtet sammen med NFFO, representert ved generalsekretær Tore Slaatto, og seniorrådgiver Kristine Isaksen.