Gulliksen og Engelstad rykker opp i Oktober

2x

Ingeri Engelstad rykker opp som ny sjefredaktør i Oktober forlag og nåværende sjefredaktør Geir Gulliksens nye tittel blir forlegger. Geir Gulliksen (49) vil ha hovedansvar for forlagets litterære profil og delta i ledelsen av forlaget. Ingeri Engelstad (40) skal i sin nye stilling lede redaksjonen og delta i ledelsen av forlaget. Hun har arbeidet som redaktør i forlaget siden 1999 og er utdannet cand.philol. med hovedfag i litteraturvitenskap. – Vi er veldig glade for denne endringen. Dette styrker vårt arbeid med forlagets litterære profil og vårt arbeid med forfatterne, sier forlagssjef Geir Berdahl.