Klart for Mammut

mammut
448 e-bøker er med på årets Mammut. I alt skal 1132 unike boktitler selges på årets Mammut, og 93 prosent av dem er på Mammut for første gang. – Mammutsalget skal være det største og beste boksalget her i landet. Nå forbedrer vi salget ytterligere slik at leserne kan gjøre et kupp både blant både papir-, lyd- og e-bøker, sier Trine Stensen, administrerende direktør i Bokhandlerforeningen.

Mammutsalget er godt etablert hos nordmenn. I en undersøkelse gjennomført av Ipsos MMI i januar oppgir hele 83 prosent av befolkningen at de forbinder Mammutsalget med bøker og boksalg. Det er en økning på 8 % fra tilsvarende undersøkelse for to år siden. Det er svært høyt kjennskap, ifølge Tom Hansen i Ipsos MMI.

Tittelen bokhandlerne har forhåndsbestilt mest av er "En sjøens helt. Skogsmatrosen" av Jon Michelet.

– Stort utvalg til gode priser har vært med på å gjøre Mammuten populær. Mammutsalg med e-bøker vil bidra til å gi leserne et godt Mammuttilbud også årene som kommer, sier Kristenn Einarsson administrerende direktør i Forleggerforeningen.

Fakta om Mammut

• Årets mammutsalg starter 17. februar og varer frem til 1. mars. De billigste papirbøkene koster 49,-, og de billigste e-bøkene 29,-.
• 470 bokhandler og 68 forlag deltar.
• Mammutsalget bygger på en tradisjon som går over 125 år tilbake – det første salget fant sted så tidlig som i 1885. I 1964 ble Mammutnavnet lansert altså for 50 år siden.
• Det tradisjonelle åpningsarrangementet er i år på nye Tanum Karl Johan fra kl. 07.00-10.00. Her kan publikum møte Andreas Wahl, Tom Egeland og Stine Åsland.