Kvalshaug gir seg som redaktør, blir fulltidsforfatter

Vidar Kvalshaug – forlagsredaktør og forfatter – gir seg som redaktør i Kagge forlag og blir fulltidsforfatter. På sin blogg Trampolineland skriver Kvalshaug: Årene i…

Årene i forlagsbransjen har vært morsomme og nyttige og en ganske annerledes erfaring. Forlaget mitt er nok fortsatt en villvekst i norsk bokflora, et annerledesforlag, og evnen til rask omstilling og tilpasning kommer godt med i denne bransjen de neste årene. Støyen omkring forlag og hva som er lure veivalg gjennom villnisset av kulturmoms, ebøker, bokhandlerframtid, kjedeinnkjøp, en svekket bokklubb, nettsalg, bokhandlerstøtte og andre rammebetingelser, er allerede i overkant. Og økende.
Hvor blir det av litteraturen i alt ståket om bransjen? Det er den jeg skal tilbake til nå.

Les innlegget i sin helhet her: