Nominasjoner til Språkgledeprisen

Prisen er på 15.000 kroner og deles ut lørdag 2. mars under Oversatte dager.   Språkrådet, Språkåret 2013, Norsk Oversetterforening og Norsk faglitterær forfatter-…

languagepartners5

Prisen er på 15.000 kroner og deles ut lørdag 2. mars under Oversatte dager.

Språkrådet, Språkåret 2013, Norsk Oversetterforening og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening skal dele ut Språkgledeprisen til en person som på kreativt vis bidrar til å spre språkglede og skape begeistring for ulike måter å uttrykke seg på. Du kan nominere kandidater fram til 16. januar!

Juryen for Språkgledeprisen består av direktør i Språkrådet, Arnfinn Muruvik Vonen, leder for Språkåret 2013, Inger Johanne Sæterbakk og leder for Norsk Oversetterforening, Cecilie Winger, som også representerer Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening.

Hvem fortjener å hedres med Språkgledeprisen?

Juryen trenger innspill!

Send forslag til leder@translators.no innen 16. januar.