Ny leder i Foreningen Les!

logo_les

Hvem skulle ta over etter Ketil Kolstad som ny leder i Foreningen Les!? Dette spørsmålet har mange stilt seg de siste månedene. Det tok tid å finne hans etterfølger. Men endelig er det klart at Wanda Maria Heger Voldner (30) er ansatt som ny daglig leder i foreningen, som på sin hjemmeside, kan fortelle at Voldner kommer fra stillingen som avdelingsleder for UngInfo, som drives av Barne- og ungdomsrådet i Oslo (BURO): "Den nye lederen er samfunnsøkonom med utdannelse innen litteratur- og historiefag, og hun har en bred og relevant organisasjonsbakgrunn." Av organisasjonene hun har bakgrunn fra, er Bellona.
Voldner tiltrer jobben 1. juni i år. Samtidig går Kolstad svidere til jobben som teatersjef ved Nord Trøndelag Teater.