Nye norske titler tilbake i Boklista –

"Boklista" er regneark som Bokhandlerforeningen sender ut hver fredag. De viser hvilke bøker som selger best i et bredt utvalg bokhandlere, og blir i så…

Aage Storm Borchgrevink

"Boklista" er regneark som Bokhandlerforeningen sender ut hver fredag.

De viser hvilke bøker som selger best i et bredt utvalg bokhandlere, og blir i så måte en bestselgeroversikt i klassene skjønnlitteratur, billigbok, og generell litteratur.

I en prøveperiode utviklet de også en liste for skjønnlitteratur som kun inkluderte ny, norsk skjønnlitteratur, og da altså bøker som konkurrerer likt i forhold til pris. Nå er denne listen tilbake, og vil bli publiesrt fram til jul i år. For ukene 40-42 topper Per Pettersson listen. Hans nye bok heter Jeg nekter. Debutanten og romsdalsjenta Linnea Myhre selger nest mest med dagbokromanen Evig søndag.

Det aktive og generøse medlemet i DnFs Internasjonale Utvalg, Aage Storm Borchgrevink, topper listene for generell litteratur med En norsk tragedie: Anders Behring Breivik. Hans bok selger best uansett utgivelsesår og – nasjonalitet.