Også ebok.no lanserer strømmetjeneste

Tjenesten vil få navnet EBOK.NO+. I dag ble det kjent at Lydbokforlaget tar opp kampen mot Storytel, som hittil har vært enerådende på det norske…

elizabeth_sellevold

Tjenesten vil få navnet EBOK.NO+.

I dag ble det kjent at Lydbokforlaget tar opp kampen mot Storytel, som hittil har vært enerådende på det norske markedet med strømming av lydbøker.

• LES MER HER: http://www.forfatterforeningen.no/artikkel/tar-opp-kampen-mot-storytel#.V8a2siiLRhE

ebok.no melder nå at også de vil gjøre det samme med sine ebøker.

ebok.no eies av Vigmostad & Bjørke. (Faksimile: ebok.no)

– Ebøker og nedlastbare lydbøker blir stadig mer populært blant nordmenn, sier ebok.no-leder Elizabeth Sellevold. – ebok.no vil lansere en modell som likner Amazon: Boklesere kan velge om de ønsker å kjøpe én og én bok i bokhandelen som i dag eller om de skal betale en månedlig sum og få tilgang på et univers av bøker. Det unike med ebok.no er at vi tilbyr bøker fra alle norske forlag, og det er også vårt mål med EBOK.NO+. Vi har som ambisjon å kunne tilby ebøker og lydbøker fra alle forlag.

ebok.no har i dag 44 % markedsandel på ebøker og 37 % markedsandel på stykksalg av nedlastbare lydbøker i Norge.

– Vi ønsker å kunne tilby ebøker og lydbøker fra alle norske forfattere, sier Sellevold. – Ebokavtalen er på plass, og vi håper at det snart blir enighet om lydbøker også.

ebok.no eies av forlaget Vigmostad & Bjørke, som er Norges fjerde største.

Med tanke på Storytels dominerende posisjon, sier forlegger Arnstein Bjørke til Bergens Tidende at "det er aldri sunt når ein aktør vert for dominerande. Derfor lanserer me vår eigen abonnementsteneste for e-bøker og lydbøker".