Olemic Thommessen innleder på medlemsmøtet

Olemic Thommessen

Olemic Thommessen – kulturpolitisk talsmann i Høyre, stortingspolitiker og medlem av Familie- og kulturkomiteen – kommer til DnFs medlemsmøte 20. november. Her vil Thommessen innlede om sine tanker om litteraturpolitikk, momsfritak og litteraturpolitiske virkemidler før og nå. I tur og orden har fremtredende medlemmer fra Arbeiderpartiet takket nei til å møte oss forfattere for å snakke om litteraturpolitiske virkemidler som momsfritak på litteratur når litteraturen blir digital. Olemic Thommessen – av mange regnet som en sannsynlig kulturminister i en eventuell borgerlig regjering – har imidlertid takket ja. Det betyr at Thommessen får de første 20 minuttene av møtet til å snakke om litteraturens betydning i det norske samfunnet og betydningen av litteraturpolitiske virkemidler.