Over brua og inn i India

in_your

In Your Shoes er en indo-norsk skrivekonkurranse organisert av bl.a. Universtietet i Oslo, Bokvennen Litterært Magasin, NORLA og Norsk Oversettelsesforening. Nordmenn skulle leve seg "inn i inderes sko" – og skrive om det. I India er forfattere oppfordret til å leve seg inn i norske sko – og skrive om det. De norske bidragene ble vurdert av en jury bestående av Inger Elisabeth Hanssen, Øystein Rakkenes, Mette Karlsvik og Johanna Birkeland. Av alle bidragene valgte de Mikkel Bugges novelle Over brua og inn i byen som vinneren, og det politiske langdiktet Bophal som den nest beste. Diktet er skrevet av Karoline G. Torgersen. Bidragene blir trykket i henholdsvis Bokvennen Litterært Magasin og Ny Tid. Bugge får også en reise til India.