Seminar for nye medlemmer og debutanter

De tre siste årene har vi invitert alle som er blitt medlemmer i Forfatterforeningen i løpet av de siste årene til et eget seminar i forbindelse med medlemsmøtet. I fjor inviterte vi i tillegg til egne medlemmer debutantene til seminaret, og det samme gjør vi i år.

Seminaret går av stabelen fredag 28. oktober 16.00-18.00 og finner sted i Rådhusgata 7. Invitasjonen går til alle forfattere som ble medlemmer av Forfatterforeningen i perioden 2009-2011 samt til årets debutanter. Gjennom dette seminaret forsøker vi å legge en ramme hvor nye forfattere kan treffes og sette seg inn i forfattersaker og finne ut mer om hva Forfatterforeningen er og kan bety for en forfatter. Ideen er også at dette seminaret skal ha en annen form enn den litt "høytidelige" som man møter på årsmøter og medlemsmøter. Seminaret etterfølges i år, som i fjor, av vin/øl/mineralvann og litt mat.
Program:
1. Hvem startet egentlig Forfatterforeningen, hvorfor gjorde de det og hvorfor er ikke foreningen lagt ned for lenge siden? Ved Anne Oterholm
2. Hvordan er det med forfatteres rett til trygd? Hva skjer når en forfatter blir syk? Når en forfatter får barn? Eller blir arbeidsledig? ved generalsekretær Mette Møller.
3. Og sist men ikke minst har vi invitert Bent Erik Skaug til å snakke om e-boka! Han kommer fra Enviem som tilbyr lesere en plattform for kjøp og lesing av e-bøker. Nesten som en konkurrent til Bokskya? Vil forfattere selv noen gang kunne selge e-bøker direkte gjennom en slik løsning?
Forfattere som ble medlemmer i Forfatterforeningen i perioden 2009-2011 er hjertelig velkomne, påmelding til dette seminaret gjøres via e-post til post@forfatterforeningen.no.