Slik kan du markere verdens bokdag

FN markerer verdens bokdag 23. april hvert år – for å hylle bøker og forfattere – og å oppmuntre alle til leseglede. DnF oppfordrer medlemmene til å markere dagen.

Verdens bok- og opphavsrettdag feirer bokglede, leselyst og det positive ved lesing. Bøker er en lenke mellom fortid og fremtid, en bro mellom generasjoner og på tvers av kulturer. De er også en essensiell del av den sosiale og kulturelle utviklingen til menneskeheten.

I likhet med andre organisasjoner oppfordrer DnF sine medlemmer til å markere dagen. Det kan du f.eks. gjøre ved å dele et bilde av deg selv med en selvvalgt bok i sosiale medier.

Tagge med:

#Verdensbokdag

#Denboka

Forslag til enkel tekst:  I dag feirer vi Verdens bokdag for å hylle bøker, forfattere og leselyst!

Den boka her gleder jeg meg til å lese. #Verdensbokdag. #Denboka

eller f.eks:

Den boka her skal jeg gi til en venn

Den boka her er den beste jeg har lest i år

Den boka her anbefaler jeg

Den boka her gleder jeg meg til å lese

Den boka her betyr mye for meg

Den boka her får meg til å le

Den boka her er umulig å legge fra seg

Den boka her skal jeg gi til kjæresten min

Den boka her er min favorittbok

Eller noe helt annet som du finner på selv.