Stieg Larsson ble kongen av Europa

Stieg Larsson vant kampen om de europeiske bokkjøperne i 2010. I følge bransjenettstedet thebookseller.com topper den svenske krimforfatteren bestselgerlistene fra januar til og med november i land som Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Italia, Nederland, Spania og Sverige. Men også svenske krimforfattere som Camilla Läckberg og Lars Kepler (pseudonym) er med på topp ti-listen. På annenplass finner vi amerikanske Dan Brown. Andre navn på listen er (vampyrforfatter) Stephenie Meyer, Ken Follett og Tatiana de Rosnay («Sarah’s Key»). Åtte av de 25 bestselgende forfatterne skriver på engelsk. Les saken i sin helhet: http://thebookseller.com/news/138625-larsson-king-of-europe-in-2010.html