Stipend for lettlest litteratur

  En av tre voksne sliter med å få med seg innholdet i vanlig tekst. Leser søker bok lyser ut støttemidler til forfattere som vil…

lsb_logo

 

En av tre voksne sliter med å få med seg innholdet i vanlig tekst. Leser søker bok lyser ut støttemidler til forfattere som vil skrive tilrettelagt eller lettlest skjønnlitteratur og faglitteratur.
 
Alle som mottar støttemidler, får råd og oppfølging underveis. Litterær kvalitet vektlegges.
 
Frister for å søke om utviklingsstøtte i 2013 er 1. februar og 1. september.
 
1. februar vil vi prioritere følgende prosjekter:
– enkel tekst til ungdom og voksne
– enkel tekst til folk som er nye i Norge
– enkelt innhold
 
Her kan du lese mer om hva du må få med i søknaden:
http://www.lesersokerbok.no/?menu=11
 
Søknaden må inneholde minimum fem sider tekstprøve. Søknader uten tekstprøve blir ikke vurdert. Alle søkere får skriftlig svar når søknaden er behandlet, rundt to måneder etter fristen.
 
Spørsmål? Kontakt Magne Riseng eller Hanna Bovim Bugge i Leser søker bok.
 
Søknader sendes per e-post til Hanna Bovim Bugge på hbb (at) lesersokerbok.no.