To direktører slutter i De norske Bokklubbene

Direktørene Knut Gørvell og Elizabeth Sellevold slutter i De norske Bokklubbene, melder Aftenposten. Sellevold og Gørvell har begge vært sentrale, litterære ledere. Fra nyttår overtar Kari Møller som administrerende direktør etter Kristenn Einarsson. Hun vil ha færre ledere i organisasjonen.

Knut og Elizabeth

Knut Gørvell søkte selv jobben som administrerende direktør i Bokklubben. – Da Bokklubbens styre skulle ansette ny toppleder, hadde jeg håpet og trodd at jeg skulle få muligheten til å både videreføre Bokklubbens kulturprosjekt og gjenskape den sterke relasjonen til de mange hundre tusen norske leserne. Men dessverre for meg så styret annerledes på det, og valgte en annen intern kandidat. Det er nå slik at den nye lederen ikke ser et behov for å ha meg med videre, så jeg har inngått en avtale om frivillig fratredelse, sier Knut Gørvell til Aftenposten.

Sellevold har følgende kommentar til at hun skal slutte: – Jeg har hatt ti fantastiske år i Bokklubben, men nå er tiden inne for å gjøre noe nytt. Jeg ser fram til nye oppgaver. Akkurat hva er ikke avklart ennå, sier hun til Aftenposten.

Kari Møller vil ikke bekrefte at Gørvell og Sellevold er oppsagt. Hun sier at antall direktørstillinger redusert. – I den forbindelse har vi inngått avtaler med disse to, sier Møller til Aftenposten.