VG med ros til Forfatterforeningens poeter

VG dikt 2

Vi skal ikke gjøre det til en vane å reklamere for VG her på hjemmesiden, men i dag gjør vi et lite unntak. Lyrikk er nemlig ikke den sjanger som får mest omtale i mediene, men i dag (søndag) flesker VG til med to sider viet poesien. Under den betimelige tittelen «Legg et dikt under treet» berømmes sju av våre medlemmer for sine diktsamlinger og lyrikkantologier: Pedro Carmona-Alvarez, Gunnar Wærness, Jo Eggen, Hanne Bramness, Terje Skulstad, styremedlem Henning H. Bergsvåg og medlem i Det litterære råd, Mona Høvring. Her trilles høye terningkast, her roses lyrikken! Årets topp fem er, ifølge VG: Hafex «I vinens speil» (oversatt av Masha Vahdat og Erik Hillestad). Pedro Carmona-Alvarez/Gunnar Wærness «Verden finnes ikke på kartet. Poesi fra hele verden.» Mona Høvring: «Ekornet og den vaklevorne brua» Jo Eggen: «Stavkirkedikt» Henning H. Bergsvåg: «Over elven Tweed» Så les VG i dag, eller enda bedre: Les diktene!